Saturday, March 24, 2007

ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΦΑΣΗ

Πρίν καμιά βδομάδα περίπου κάνοντας έλεγχο σε ένα μελίσσι πολύ καλό έψαχνα την μάνα να την κατεβάσω κάτω γιατί ήθελα να βάλω βασιλικό διάφραγμα.Κάποια στιγμή την βλέπω και την πιάνω.Δεν ξέρω πώς τα κατάφερα έτσι και μου ξεφεύγει και πέφτει έξω.Εψαξα πολλή ώρα μήπως και την δώ αλλά τελικά δεν την βρήκα πουθενά.Η στεναχώρια μου δεν λέγεται γιατί ήταν πολύ καλή βασίλισσα και μάλιστα είχα πάρει και μπόλιασα από αυτήν.Χτές πάω σε ένα μελίσσι εκτροφής για να δώ πόσα βασιλοκέλια έπιασε για να κάνω και τα αντίστοιχα κοψίματα και τί βλέπω! όλα τα βασιλοκέλια κομένα και τα ενδιάμεσα χτισμένα.Τά πήρα στο κρανίο που λένε.Το μελίσσι 10άρι τόσο δυνατό που ανοίγοντας το καπάκι να ξεχειλίζουν οι μέλισες έξω.Κοιτάω το προηγούμενο τελάρο από αυτό των βασιλοκελιών γεμάτο αυγό.Κοιτάω το επόμενο πάλι τα ίδια και νά η μεγάλη έκπληξη.Βλέπω την μάνα μέσα που μου είχε φύγει από το άλλο μελίσσι.Τί είχε συμβεί;Η απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι το μελίσσι εκροφής είναι στά 3-4 μέτρα πιό πίσω από αυτό που είχα ανοίξει και φεύγοντας από το χέρι μου η βασίλισσα φαίνεται ότι πέταξε κάπου εκεί κοντά στο 10άρι και μπήκε μέσα.Το πόλύ περίεργο είναι ότι την δέχτηκε ένα τόσο δυνατό μελίσσι.Εχει ξανατύχει να μου φύγει βασίλισσα από το χέρι αλλά ή την βρίσκω και την ξαναβάζω μέσα πάλι ή την χάνω και πάει "καλιά της" τέτοιο πράγμα δεν μου έχει συμβεί ξανά.

7 comments:

zepos said...

Εγώ σαν τελείως ερασιτέχνης και λίγο χρόνο στα μελίσσια δεν ξέρω τι είναι το μελίσσι εκτροφής. Φαντάζομαι να είναι ένα μελίσσι όπου εσύ βάζεις μέσα βασιλοκελιά και οι εργάτριες εκεί αναθρέφουν τι νεαρές βασίλισσες..Στην περίπτωση που είναι έτσι, νόμιζα οτι αυτά τα μελίσσια είναι σχετικά μικρα, οχι 10 πλαισίων. Τόσα πλαίσια γόνο τα βάζεις εσύ από άλλα μελίσσια;
Ετσι είναι;

Anonymous said...

Καλημέρα.Φίλε axtapos μελίσσι εκροφής λέμε το μελίσσι που είναι πολύ δυνατό,ορφανό και σε αυτό βασιζόμαστε για να βγάλουμε καλές και υγιείς βασίλισσες.Σε αυτό μέσα τοποθετούμε τα βασιλοκελιά που έχουμε εμβολιάσει και από αυτό περιμένουμε να τα θρέψει σωστά.Αυτά τα μικρά που περιγράφεις είναι τα κυψελίδια σύζευξης που είναι μικρά μελισσάκια με 1-2 τελάρα γόνο και 1 γύρη-μέλι.Μέσα σε αυτά βάζουμε ένα ώριμο βασιλοκελί(14 ημερών) και περιμένουμε να βγεί η βασίλισσα,να γονιμοποιηθεί και να αρχίσει να γεννά

zepos said...

Ευχαριστώ Μάρκο
Κάπως έτσι το φαντάστηκα. Είναι μεγάλο μελίσσι γιατί ανατρέφει αρκετές βασίλισσες..Πόσες όμως; Και πότε τια παίρνεις για να μην σκοτωθούν;
Συγνώμη για τα πολλά πότε,γιατί κλπ..Αν έχεις χρόνο μόνο γράψε κάτι..μια και οι μέρες τώρα είναι από τις πιο σημαντικές στο μελισοοκομείο και φαντάζομαι οτι με τόσα μελίσσια θα τρέχεις όλη μέρα.

Anonymous said...

Καλημέρα Μάρκο.
Θα σου πω εγώ τι έπαθα εγώ πριν αρκετά χρόνια μήπως και έχει σχέση αυτό.
Κεντρώνω κανονικά, μεγαλώνουν τα κελιά, τα σφραγίζουν, και μετά από 2 ημέρες πάω και βλέπω τα κελιά όλα κομμένα.
Τρελάθηκα. Γυρνώντας σπίτι σκασμένος, ο θεός μου ρίχνει μπροστά μου τον δάσκαλό μου, ΚΟΣΚΟ Αργύριο και του λέω τι έπαθα. Αυτός μου είπε ότι 99,9 % ξέρει τι έχει γίνει και αμέσως πήγαμε στα μελίσσια μου. Του έδειξα το μελίσσι που είχα κεντρώσει και με ρώτησε αν όταν πήρα την βασίλισσα κοίταξα μήπως υπάρχει και άλλη μέσα λόγω του ότι ενώνουμαι τα μελίσσια με 2 μάννες και βγάζοντας το διάφραγμα μπορεί να μην σκοτώσει η μία την άλλη και να παραμείνει (το έχω δει με τα μάτια μου σε μελίσσι του Αργύρη να έχει και τις 2 μάννες μέσα).
Αυτός αμέσως πήρε το μελίσσι αυτό από την θέση του, έβαλε μία άλλη κυψέλη και άρχισε να τινάζει τα τελάρα σε απόσταση 2-3 μέτρων ώστε έτσι να δούμε πιό έυκολα την μάννα να επιστρέφει στην κυψέλη, αφού στα τελάρα με αυτόν τον πληθυσμό δεν βλέπεις τίποτε. Πράγματι την βρήκαμε.
Μάρκο μήπως το μελίσσι αυτό ήταν ενωμένω με 2 μάννες πέρυσι ;
Αν όμως την είχες μαρκάρει είναι σίγουρα αυτή που σου έφυγε και μπήκε μέσα στην κυψέλη εκτροφής. Όταν η βασίλισσα έφυγε και διένυσε μία απόσταση και δεν ξέρουμε πόση ώρα πέρασε ώστε να μπεί στη κυψέλη, ίσως βοήθησε στο να την δεχτεί.
Μιά φορά που χώριζα μελίσσια έβαζα τις παρθένες βασίλισσες με κλουβί λόγω του ότι η κακοκαιρία δεν με άφησε να χωρίσω κανονικά και έβαλα τα κελιά σε κλουβιά. Την ώρα λοιπόν που άνοιγα τις παραφυάδες και έβαζα τα κλουβιά με ζυμάρι στην τρύπα, περνάει ο δάσκαλός μου (τι να πώ κάθε φορά που ήθελα να κάνω κάτι αυτός εμφανίζονταν μπροστά μου) και βλέποντας τι κάνω μου είπε να παίρνω αυτές τις βασίλισσες και να τις αφήνω να εισέρχονται από την είσοδο στην παραφυάδα χωρίς τίποτε άλλο.
Πράγματι το ποσοστό αποδοχής ήταν πιό μεγάλο με τον τρόπο αυτό. Βέβαια μου είχε τονίσει ότι πιό σίγουρο είναι να βάζουμε κελί στην παραφυάδα όταν χωρίζουμε.

Μήπως παίζει ρόλο ότι η βασίλισσα που εισέρχεται από την είδοδο της κυψέλης έχει μεγαλύτερο ποσοστό αποδοχής ;

Έβρεξε καθόλου στην Πάρο ;

dimitris-r said...

Εγώ δεν καταλαβαίνω γρι από αυτά που λέτε.
Αλλά μου φαίνονται όλα τόσο μαγικά γι αυτό και σας έχω σε μεγάλη εκτίμηση εσάς τους μελισσοκόμους και τους μελισσομπλόγκερς ιδιαιτέρως.
Καλές βοσκές, καλές σοδειές...

Anonymous said...

Axtapos στο μελίσσι εκτροφής προσωπικά βάζω 40 βασιλοκελιά και τα μοιράζω στις παραφιάδες (κυψελίδια σύζευξης)2 ημέρες πριν βγούν οι νέες βασίλισσες.

Anonymous said...

Γιώργο ήταν το δεύτερο μπόλιασμα κατά πρώτον και δεύτερο η μάννα είναι σημαδεμένη.Από αυτά που συμβαίνουν τελικά στην μελισσοκομία δεν πρέπει ποτέ να λές ποτέ.Χτες βράδυ γύρισα από Αθήνα και πήγα σήμερα στις παραφιάδες να μαζέψω βασίλισσες για αποστολή και βρήκα 2 σκοτωμένες δεν μπορώ να καταλάβω τί συνέβη.