Friday, December 14, 2007

Οι Καλύμνιοι

Με την ευκαιρία που μου έδωσε ο φίλος Ζέπος για τους Καλυμνιούς γράφω τα παρακάτω.Το 1987 καλεσμένος από τον φίλο που γνώρισα την περασμένη χρονιά σέ ένα άλλο νησί (πάλι στα δωδεκάνησα) Σκεύο αποφάσισα να πάω.Μια και δυό το σκυλί στο αμάξι ο Δημήτρης και η κυρά και νάσου στην Κάλυμνο 2:30 τα ξημερώματα.Με περίμενε ο Σκεύος στο λιμάνι και με πήγε σ΄ένα χωριό το Βαθύ.Μας φιλοξένησε στο ιατρείο του.Πάντα ανάποδος εγώ ξυπνάω 5:30 (από μικρός είχα τη λόξα να ξυπνάω νωρίς και όσο μεγαλώνω χειροτερεύει)και πάω στο καφενείο.Στο καφενείο ήταν 4-5 άτομα τούς καλημερίζω και παραγγέλνω καφέ.Ερχετε ο καφές τον πίνω κάνω και 5-6 τσιγάρα ωστόσο είχε ξημερώσει για τα καλά.Λέω του καφετζή τί σου χρωστάω ρε φίλε και μου λέει οτι-ο καφές είναι κερασμένος απ΄τα παιδιά-.Τους ευχαρίστησα και έφυγα.Ελα όμως που αυτό γινόταν σε καθημερινή βάση και ο καφές ήταν πάντα κερασμένος και από άλλη παρέα;Το λέω του Σκεύου και μου λέει ότι εδώ έτσι είναι.Πήγαμε κυνήγι σε ένα άλλο νησί με ένα πλοιάριο καμιά 15-17μ. Φτάσαμε νωρίς και ο κάπταιν λέει οτι δεν θα πιάσουμε κοντά γιατί δεν ξέρω τα νερά και θα μείνουμε "αρόδου".Φουντάρισε λοιπόν το καΐκι και περιμέναμε όλοι με αγωνία πότε θα ξημερώσει να βγούμε.Είμαστε καμιά 20αριά νομάτοι.Ξαφνικά πετάγετε ένας και λέει σε κάποιον-Ρε σύ "τάδε" θυμάσαι πέρισυ που με τουφέκισες τόχω ακόμα το σκάγι στο κεφάλι και πρίν προλάβει να απαντήσει ο άλλος πετάγετε κάποιος και του λέει ρέ "τάδε"τί λές; εγώ έχω τα δικά σου σκάγια ακόμη στο αυτί μου-Δεν ξέρω τί χρωμα είχα εκείνη την ώρα μάλλον προς το κίτρινο.Κοκκάλωσα να μήν τα πολυγράφω οι μισοί είχαν αρπάξει σκάγια απ΄τους άλλους μισούς.Σκεύω λέω του φίλου μου δεν με νοιάζει τί θα κάνεις εσύ εγώ πάντως μαζί τους και απ΄την ίδια μεριά δεν πάω.Ετσι και έγινε.Πολλές πέρδικες δεν βαρέσαμε εκείνη την φορά σε σχέση με τους άλλους που βάρεσαν πολλά πουλιά(πήγαμε σε μέρη που δεν είχε πουλιά)αλλά και δεν πάθαμε ατύχημα.Αφού γυρίσαμε σώοι στην ωραία Κάλυμνο το πρωί 4:30 ήμουν έξω από το καφενείο.Πήγα σχεδόν μαζί με τον καφετζή.Μάστορα του λέω πάρε ένα 500αρικο και όποιος έρθει ο καφές είναι κερασμένος από μένα (τότε ο καφές είχε 10δρχμούλες).Το τί άκουσε ο καφετζής παιδιά δεν λέγετε επειδή πήρε από μένα χρήματα.Με τον φίλο μου το Σκεύο είχα από τότε να συναντηθώ και ήρθε φέτος στην Πάρο του Αγίου πνεύματος μαζί με τον άλλο φίλο τον Παντελή απ΄τα Χανιά και τα περάσαμε θαυμάσια.Φίλε Ζέπο αυτοί είναι οι Καλύμνιοι φιλόξενοι,ντόμπροι αλλά πολύ ριψοκίνδυνοι.

6 comments:

zepos said...

Μάρκο είναι έτσι όπως τα λές για τους χαρακτήρες τους. Ντόπροι και λεβέντες οι περισσότεροι, σκληροτράχηλοι και αγωνιστές..
Γνωρίζω ένα Καλυμνιό Σκεύο (διά δικτυακά!) είναι κυνηγός αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι έχει ιατρείο.. Μάλλον στον Δήμο εργάζεται.. Τα έχουμε πει πολλές φορές και τους έχω φιάξει τη σελίδα του Συλλόγου τους. Βέβαια δεν την ενημερώνουν συχνά, όπως όλοι οι υπόλοιποι και αυτό είναι πολύ κρίμα. Είναι τόσο εύκολο να μου στέλνουν νέα να τα βάζω αλλά ...τίποτα..

chaniabee said...

Φίλε Μάρκο έτσι σχεδόν κάνανε και στο δικό μου χωριό πριν μας την πέσουν κάποια άτομα που εκμεταλλεύτηκαν αυτήν την ανθρωπιά ,που θα την έλεγα εγώ! Δεν εννοώ και πάλι ένα κέρασμα στον καφενέ ! αλλά γενικός το άνοιγμα ψυχής και το καλωσόρισμα στον μουσαφίρη!
Και όσο για τον φίλο τον Σκεύο !!!! αν όλοι οι Καλύμνιοι είναι στο στυλ το δικό του !!!θα γούσταρα να ζω στην Κάλυμνο !!!

μελονικος said...

Καλές γιορτές και ο καινούριος χρόνος να είναι σπουδαίος.

Beekeeper said...

ρε παιδια.. το Σκευος απο που βγαινει?

Anonymous said...

Νομίζω από σευωφύλαξ.

Anonymous said...

Μαρκο σε δουλεψαν κανονικα σιγα μη λεγανε στον Παριανο που ειναι τα πουλια κανενας δε εφαγε σκαγι ακομα θα γελανε που σε εστειλαν αλλου ο φιλος σου μπορει να μην ειναι στο κολπο αλλα το ξερει παλια κολπα αυτα Μαρκο