Wednesday, December 22, 2010

Από 3 σε 5




Πρίν καμιά 10αριά μέρες έφτιξα τα ζαχαροζύμαρα των μελισσιών μου για να ξεχειμωνιάσουν.Την τελευταία μέρα όμως ο σπαστήρας της ζάχαρης μου άλλαξε τα φώτα.Δεν έκοβε με τίποτα την ζάχαρη γιατί ήταν μάλλον λίγο υγρή.Πάνω στα νεύρα μου προσπάθησα να τον πετάξω έξω από την αποθήκη αλλά μου έπεφτε λίγο βαρύς.Μετά από λίγο ένας φίλος που τον έκανα μελισσοκόμο από το Μεσσολόγγι με πήρα τλφ και μου είπε να έρθει να του φτιάξω το ζαχαροζύμαρό του στο ζυμωτήριο.Ήξερα οτι είχε αγοράσει και αυτός σπαστήρα και του είπα να πάω να σπάσουμε την ζάχαρι στον δικό του επειδή δεν είχε ξανασπάσει να του δείξω.Τίνα σας πώ τάκα-τάκα σε 18 λεπτά έσπασε 25 κιλά ζάχαρι.Χρόνος που ουτε να τον φανταστώ με το δικό μου μηχάνημα.Βέβαια ο σπαστήρας του είναι με κινητήρα 3 ίππων ενώ ο δικός μου με 2.Όπως μόνωνα την σίτα που έχει με ταινία πρόσεξα οτι αυτός είχε 5 σφυριά(λαμάκια)σε κάθε άξονα δλδ 5Χ3=15 σφυριά ενώ ο δικός μου είχε 9.Σε συζήτηση που είχα με τον Θεοδόση μου ΄ριξε την ιδέα να του προσθέσω και εγώ από δυό σφυριά σε κάθε άξονα.Πήγα στο Μηχανουργείο του αδελφού μου βρήκα λαμάκι το έκοψα το τρόχισα και έφτιαξα άλλα 6 σφυριά ίδια με αυτό που είχε.Έκοψα και στην μέση τα δακτυλίδια(αποστάτες)και τα πήρε άνετα.Χτές μέχρι να τα τελειώσω με πήρε αργά το βράδυ και δεν πρόλαβα να κάνω την δοκιμή.Σήμερα πρωΐ-πρωΐ έβαλα τον σπαστήρα για να σπάσω την ζάχαρι και να δώ τί παίζει άξιζε ο κόπος ή τζάμπα παιδευόμουνα.Τελικά αποδείχτηκε οτι αυτό έφταιγε.Τα λίγα σφυριά που είχε.Βέβαια έκανε 2-3 λεπτά παραπάνω αλλά μπρός στις 2 ώρες και τα νεύρα μου τσατάλια είναι χρόνος για μένα ρεκόρ.Το προτείνω όποιος έχει σπαστήρα με λίγα σφυριά να το κάνει. Aυτό που ξέχασα να γράψω και μου το θύμισε ο Θεοδόσης είναι οτι καλό είναι μετά το ρουλεμάν να προσθέσουμε μια αντίστοιχη τσιμούχα επειδή πάει η σκόνη και όπως είναι ζεστό το ρουλεμάν γίνεται καραμέλα με αποτέλεσμα την αχρήστευσή του.Τσιμούχες ξέρετε από που θά πάρετε έέέέέέέ;.

24 comments:

IxNiLaTiS said...

Μάρκο Καλά Χριστούγεννα.

Φώτης Λαουτάρης said...

Ευάγγελε ,μιά καί ο Πατεντιάρης σταμάτησε τις πατέντες πήρες εσύ την θέση επάξια !!!!
Χρόνια Πολλά ,Καλά Χριστούγεννα και πιό καλό Νέο Ετος σε σένα και όλη την οικογένειά σου.

explore.bees said...

Μπράβο 3 Μάρκο .

Το μπράβο πάει πρώτα στο ότι μοιράστηκες μαζί μας την πατέντα , μετά στο ότι κάθισες και το έφτιασες μόνος σου και μετά για να μην τον αδικήσουμε στον δάσκαλο Θεοδόση .

Καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά να έχουμε όλοι μας .

Να είσαι καλά
Χρήστος Μαραγκός

Υ.Γ Προσοχή τα νεύρα όσο μεγαλώνουμε είναι καταστροφή !!!

Θεοδόσης Κατσαρός said...

Γεια σου μάστορα Μάρκο λεβέντη.
Η μαστοριά και η λεβεντιά δεν είναι μόνο να το φτιάξη κάποιος για τον εαυτό του και να το κρατήσει μυστικό αλλά να το διαδώσει για να βοηθηθούν και άλλοι.
Επειδή εγώ την έδωσα Μάρκο σε παρακαλώ γράψε και για την βελτίωση με την τσιμούχα που δεν αφήνει την άχνη να περνά και να ανάβει το ρουλεμάν.

chaniabee said...

Καλά Χριστούγεννα!!! με υγεία και χαρά να μας βρει το νέο έτος!!

evangelos naxios said...

Αυτα ειναι εφηρμοσμενα μαθηματικα!!!

Τις θερμοτερες ευχες μου!!!

π. Σπυρίδων Κωνσταντής said...

Xρόνια πολλά και καλές εορτές Μάρκο!
Τα εργαλεία κάνουν το μάστορα αλλά και ο μάστορας κάνει τα εργαλεία.
Η τροποποιήσεις είναι πολύ καλές!

Anestis Ketsetzidis said...

Μάρκο
Θεοδόση
Καλά τι φίλοι είστε εσείς??
Παιδιά φαντάρους έχουμε,εμείς τι θα κάνουμε αν
δεν ανάβουν τα ρουλμάν και οι τσιμούχες?
Τι θα πουλάμε?
Μάλλον με βλέπω να γίνομαι μελισσοκόμος...

Μάρκο
απο μένα και τη Δέσποινα τις καλύτερες ευχές για την Τζένη μας.

markos aliprantis said...

Πάνο ευχαριστώ για τις ευχές

markos aliprantis said...

Φώτη μάλλον μπέρδεψες το όνομα μου.Καλά Χριστούγεννα και σε σένα

markos aliprantis said...

Χρήστο έτσι είναι.

markos aliprantis said...

Θεοδόση τα έγραψα.Τίς ιδέες μου για τις πατέντες τις ξέρεις.Ίσως και να ήμουν πλούσιος αν δεν τις ακολουθούσα.Το 1973 είχα μια χράπα-χρούπα(την έχω ακόμα)που τα τσοκάρισμά της ήταν τόσο στενό που μου χαλούσε τα πουλιά.Έσπασα το κεφάλι μου πώς να διορθώσω το πρόβλημμα.Στην αρχή έπαιξα με ις γομώσεις τίποτα το ιδιαίτερο.Μετά σκεύτηκα και χώρισα τον χώρο των σκαγιών στα 4 βάζοντας εγκάρσια 2 τάπες χάρτινες που να σχηματίζουν σταυρό και λύθηκε το πρόβλημμα.Οι κολλητοί μου το ξέρουν γιατί μαζί γεμίζαμε τότε φυσίγγια και είναι:Βασίλης Θεοδωρίδης(ο πόντιος)Γιάννης Κυδωνάκης(ο κρητικός)Γιάννης Λιόντος(ο κολαράς)και Δημήτρης Σπανός(ο νονός)Μετά από κάμποσα χρόνια Ίσως καμιά δεκαριά έκαναν την εμφάνησή τους τα φυσίγγια διασποράς που έχουν σαν αρχή αυτό που είχα τότε πιτσιρικάς σκευτεί.

markos aliprantis said...

Παντελή καλά Χριστούγεννα και να χαίρεσε την οικογένειά σου.Με το καλό να μας μπεί πιό μαλακά Ο Νέος Χρόνος γιατί ο παλιός μας μπήκε μαζί με άμμο θαλάσσης χαχαχα

markos aliprantis said...

Πατριώτη βαγγέλη αντεύχομαι να είσαι πάντα καλά.

markos aliprantis said...

Κωσταντή ευχαριστώ πολύ και αντεύχομαι

markos aliprantis said...

Ανέστη δεν μπορείς να πείς έριξα την ιδέα από πού θα αγοράσουν στεγανά.
Ευχαριστώ για τις ευχές για την γιορτή της Τζένης θα τις μεταβιβάσω

Kenan GİŞAN said...

Beautiful machine

Can you give some more details about the machine

markos aliprantis said...

Kenan Gisan. Apology for the delayed answer. What precisely you want to learn for the machine that makes the sugar faint

Kenan GİŞAN said...

Sn. Markos

I want to make myself one machine with powdered sugar.
Drew my attention to the published photograph of the machine.
If you'd like to see some more photos from sugar milling machine.

markos aliprantis said...

Kenan Gisan.Send I will send to me in e-mail bighuntmar @Yahoo.gr yours and you enough photographs

Kenan GİŞAN said...

Interest you would like to thank



kenangisan@hotmail.com

Βασιλης Δ said...

Μαρκο χρειάζομαι την βοήθεια σου σε αυτό. ..Έχω σπαστηρα με 9 σφυρια και το έκανα με 15.Το μοτέρ 3 ίππων. Σήτα 1mm.Δεν κόβει την ζάχαρη τόσο καλά.Τι πρέπει να προσέξω?

Βασιλης Δ said...

Μαρκο χρειάζομαι την βοήθεια σου σε αυτό. ..Έχω σπαστηρα με 9 σφυρια και το έκανα με 15.Το μοτέρ 3 ίππων. Σήτα 1mm.Δεν κόβει την ζάχαρη τόσο καλά.Τι πρέπει να προσέξω?

Unknown said...

Μάρκο, πόσα χιλιοστά τρύπα έχει η σίτα σου;Μιχάλης