Thursday, July 12, 2012

Τί να πείς;

Για τουλάχιστον την Πάρο και όχι μόνο (μάλλον σε όλα τα ξερά Κυκλαδωνήσια) είναι η χειρότερη μελισσοκομική χρονιά για τα τελευταία 50 χρόνια.Άντε από 5-6000 μελίσσια που είναι στο νησί να βγούν 2-3 τόνοι μέλι.
Προχτές συνάντησα ένα φίλο μελισσοκόμο μεγάλο σε ηλικία πάνω από 80 ετών τον μπαρμπα Κώστα τον Βιώνη σε κάτι παλιά πέτρινα που είχε.Μόλις με είδε και σταμάτησα ήρθε στην κυριολεξία τρέχοντας πάνω στις ξεροληθιές να μου δείξει το κακό.Είχε μαζί του 7-8 πίτες κομένες από τα πέτρινα και μου λέει -νά τα χάλια μας-.Χωρίς καμιά μέλισσα πάνω τους άδειες κουφάρια σκέτα.Το μελίσσι την είχε κοπανήσει δεν ξέρω για ποιόν λόγο και τα υπόλοιπα που ήταν παραδίπλα μου λέει φυτοζωούν.Χτές μιά άλλη φίλη μου λέει οτι από 18 μελίσσια που είχε μόνο 2 της έμειναν και οι κυψέλες είναι άδειες.΄Πάλι χτές το απόγευμα ήρθε ένας και με πήρε για να δώ τα μελίσσια του σε πόση απόσταση είναι από ένα σπίτι κάποιου Άγγλου που τον ενοχλούν και σε όλη την διαδρομή μου μιλούσε για το κακό το φετινό οτι δεν το έχει ξαναδεί.Μιλάμε για μελισσοκομική παράδοση πάνω από 200 χρόνια.Ειδα τον πρόεδρο (ο μεγαλύτερος μελισσοκόμος του νησιού με πάνω από 250 μελίσσια)και τα είπαμε.Μου λέει οτι δεν πρόκειται να πάρω πάνω από 250 κιλά μέλι και αυτό μόνο από κανένα στεφάνι.
Τα δικά μου τα ανέβασα πάνω στα θαψανά(φωτό μελισσοκομικό βήμα) αλλά και εκεί τίποτα.Τα είχα πάει όπως κάθε χρόνο κοντά στη Θάλασσα που ανοίγει το πρώϊμο θυμάρι.Όλες τις χρονιές τα τρυγούσα πρώτα και μετά τα ανέβαζα στα ψηλά φέτος αν πούμε οτι κάθε κυψέλη ζύγιζε όταν τα μετέφερα κάτω 15 κιλά όταν τα πήρα ζύγιζε 10.Κρίμα για τα έξοδα σε δύσκλους καιρούς άσε τα μεροκάματα και τα πετρέλαια αλλά κυρίως αυτούς που οι ανευθυνουπεύθυνοι τους είπαν οτι με λίγα χρήματα θα γίνετε μελισσοκόμοι και θα βγάζετε πολλά χρήματα στα κυκλαδονήσια.
Γράφω και για αυτούς που λένε οτι εδώ κάτω έχουμε ακριβά το θυμαρίσιο.Τους λέω να έρθουν κάτω το έχω ξαναγράψει και θα τους δώσω μέρος να ακουμπήσουν τα μελίσσια τους για να τα οικονομήσουν όπως και εμείς.
Το κακό είναι οτι από τώρα και μέχρι τα πρωτοβρόχια αν δεν ταϊστούν τα μελίσσια θα χαθούν όλα.

2 comments:

manos said...

ta idia kai xeirotera kai kriti xalia tipota ta 8ymaria

yannis said...

Η χειροτερη χρονια και για εμενα που έχω δει μελισσοκομικά. Μεταφορά στο πρώιμο και μεταφορά στο όψιμο θυμάρι, και αποτέλεσμα μηδέν. Πάντως δεν κινδυνευουν να χαθούν.. τουλάχιστον μέχρι τώρα