Saturday, January 12, 2008

Γενική επιθεώρηση





Χτές κατά το μεσημέρι και αφού τελείωσα το σκάψιμο στο λιοστάση ξεκίνησα μια και ζέστανε λίγο ο καιρός την πρώτη γενική επιθεώρηση στο μελισσοκομείο που είναι στο σπίτι.Τα αποτελέσματα ήταν από πολύ καλά εως αριστα για τα δικά μου γούστα.Μελίσσια πολύ δυνατά υγειή (οπτικά τουλάχιστον) από 7-11 τελάρα κόσμο και από 4-6 τελάρα γόνο.Σε πολλά μελίσσια είδα κηφήνες αρκετούς και σε μερικά τα πιο δυνατά κηφηνογόνο τόσο που τρόμαξα οτι κάτι δεν πάει καλά στην αρχή.Νομίζω οτι επηρεάστηκαν και αυτά με το σύνολο των αλλαγών που γίνετε στη φύση.Ίσως ξεκίνησαν να γονιάζουν νωρίς (τα δικά μου είναι αλήθεια οτι δεν ξεγονιάζουν ποτέ με ότι αυτό συνεπάγεται)λόγω των πολλών τροφών που έχει έξω(αστράγγουρας,ξυνήθρα,αγριοράδικο,δεντρολίβανο,καμπανάκι και πολλά άλλα)αλλά και μέσα στην κυψέλη με αρκετό μέλι και τροφοδοσία ζαχαροζύμαρου.Την περσινή χρονιά τα κακόμοιρα είχαν πάθει την πλάκα τους από έλειψη τροφών φέτος μου φαίνετε οτι το παράκανα στις τροφές από την πλάκα που έπαθα.Σπουδαίο ρόλο παίζει και οτι όλα έχουν νέες μάνες δικές μου πολλή καλής ποιότητας(παραγωγή μελιού)και αυτό είναι το σημαντικότερο απ΄όλα.Με την κατάσταση που είδα κατά την γνώμη μου φέτος θα έχουμε πολλές σμηνουργίες και πρέπει από νωρίς να νοιαστούμε γι΄αυτό εμείς εδώ κάτω.Φαντάζομαι οτι και στα άλλα μελισοκομεία μου σε γενικές γραμμές θα είναι έτσι.Με πρόλαβαν και άρχισαν τον κηφηνογόγο νωρίτερα απ΄ότι είχα υπολογίσει να τις βάλω να φτιάξουν.Δοκιμαστικά σε μερικά πρόσθεσα και από 1 τελάρο άχτιστο να δώ τί θα γίνει θα τό πιάσουν;

6 comments:

halastanis said...

Φτου ! Φτου ! φίλε Μάρκο.
Με αυτά που διαβάζω σκέφτομαι σοβαρά όταν απολυθώ, αυτό παίζει από 5-7 χρόνια, να βρώ και εγώ ένα μέρος να πάω ένα κοπάδι μόνο και μόνο για βασιλοτροφία νωρίς την άνοιξη. Λόγω της τεχνικής του ΚΟΣΚΟΥ που εφαρμόζω, με ενδιαφέρει πάρα πολύ να έχω μάννες γονιμοποιημένες τέλη Μάρτη.
Σήμερα έχω πάρει ΡΕΠΟ και θα πάω να δω και εγώ τι γίνεται. Έχω 4-5 πατώματα μέλι επάνω στο φορτηγό και αν βρίσκω κανένα ελαφρύ θα του βάζω καμμία πλάκα.
Εσύ φίλε πρέπει να κάθεσαι επάνω στο ατσάλι τώρα και να προσέχεις τον καιρό μην μείνεις από τροφές με τόσο γόννο.
Όσα δικά μου μελίσσια ήταν στην μουσμουλιά είχαν πάρα πολλούς κηφήνες λόγω ότι πήγε φέτος καλά (8 τελάρα μελίσσι στην 8άρα κυψέλη και είχαν 7 τελάρα γόννο τον ΝΟΕΜΒΡΙΟ, γένναγαν και στον τοίχο).
Φίλε και πάλι εύχομαι να έχουμε όλοι καλή χρονιά.

Θεοδόσης Κατσαρός said...

Βλέπω το πήρες στα ζεστά!
Τα κλειδιά γιατί τα βάζεις στο πλάϊ; Δεν εμποδίζουν στο φόρτωμα;

Anonymous said...

Οπως το λές είναι τα κλειδιά εμποδίζουν αλλά οταν πρωτοέφτιαξα τα καπάκια τράβηξα το παράθυρο απ΄τη μιά μεριά μέχρι την άλλη και9 δεν είχα χώρο να βάλω τον συνδετήρα.Το πρόβλημα στην μεταφορά το έλυσα φτιάχνοντας το τρέυλερ στα μέτρα που θέλω.Ήταν βλακία μου αλλά αν πάει κάτι στραβά από την αρχή δύσκολα αλάζει.

chaniabee said...

της σκορδοκεφαλες δεν τις βλεπω !!! για βαλε μερικες γιατι τα βλεπω να στα ματιαζω στο τελος!!!!!! ποτε ξεκιναμε βασιλοτροφια?

Anonymous said...

Αυτές οι φωτο είναι πρίν τους βάλω για δεύτερη φορά φαΐ.Αν είμαστε καλά κατά τις 20 του μηνός αρχίζει το πρόγραμα για βασιλοτροφία και σε 60 μέρες θα κάνουν οι πρώτες την εμφάνησή τους.

skyrianbee said...

Εύχομαι να σου βγει η στρατηγική που έχεις σκεφτεί. Πάντως εδώ είμαστε πιο πίσω.