Από την περασμένη χρονιά ψαχνόμουνα για να φτιάξω ένα σύστημα τροφοδοσίας σιροπιού για τα μελίσσια γιατί με την κανάτα ήταν παίδεμα.
Μου έδωσε ιδέα ο Θεοδόσης να φτιάξω ένα σύστημα σαν το δικό του δλδ ένα βαρέλι πλαστικό που στο καπάκι του θα είχε μια βαλβίδα σαν και αυτή που έχουν οί ρόδες για να φουσκώνουν τα ελαστικά χωρίς σαμπρέλα.
Πήγα αγόρασα το βαρέλι το πλαστικό 220 λίτρων 28€(ενώ στον Βόλο έχει 5) του έβαλα κάτω χαμηλά το ρακόρ και στο καπάκι την βαλβίδα.Βάζω αέρα με το μικρό κομπρεσεράκι αλλά το καπάκι δεν στεγανοποιούσε με αποτέλεσμα να μην γίνεται δουλιά.Με σιλικόνη που έβαλα στο σημείο συγκόλησης των δύο κομματιών που ήταν και η αιτία να μην εφαρμόζει σωστά το λάστιχο στεγανοποίησης έγινε η δουλιά.Έλα όμως που μόλις αυξήθηκε η πίεση αρκετά άρχισε πάλι να χάνει από παντού γιατί φούσκωσε το καπάκι;.Πήγα και αγόρασα και άλλο βαρέλι πλαστικό 17€ επειδή είναι 100 λίτρων μήπως και το καπάκι του ήταν καλύτερο αλλά ...δεν.Τότε μου ήρθε η ιδέα να χρησιμοποιήσω την μηχανική αντλία που έχω για τον μούστο.Αλλά πάλι είχα πρόβλημα γιατί στην μετάγγιση του μούστου στο σπίτι για την κίνηση της αντλίας χρησιμοποιώ ένα δράπανο 220ν στο μελισσοκομείο;
Έχω ένα δραπανοκατσάβιδο παλιό της Metabo που χάλασαν οι μπαταρίες του και για να πάρεις καινούργιες θέλεις περισσότερα λεφτά από το να αγοράσεις καινούργιο .Κόλλησα καλώδια για τροφοδοσία από την μπαταρία του αυτοκινήτου και το προσάρμοσα στην αντλία αλλά πάλι δεν γινόταν η δουλιά γιατί είχε χαμηλές στροφές και δεν ανέβαζε μανομετρικό ύψος πράγμα που δεν με εξυπηρετούσε.Έψαχνα να βρώ παλιό μοτέρ από υαλοκαθαριστήρες αυτοκινήτου αλλά όσα βρήκα και αυτά δεν είχαν αρκετές στροφές για να στείλουν το σιρόπι σε 2μ ύψος που ήθελα.Έσπαγα το κεφάλι μου ΄πού να βρώ μοτέρ 12ν με 1500 στροφές και πάνω και τότε μου ήρθε η ιδέα.Το μοτέρ από το ραβδιστικό που είχα για το μάζεμα της ελιάς.Έτσι και αλλιώς τα τελευταία χρόνια δεν το δουλεύω γιατί κάνει αρκετή ζημιά στην ελιά.Πιάνω το λύνω βγάζω το μοτέρ αλλά υπήρχε διαφορά στους άξονες του μοτέρ είναι 8 χιλ και της ανλίας 9 χιλ και εδώ δεν υπάρχει μικρό κόμπλερ για να τα συνδέσω μεταξύ τους.Την λύση την έδωσε ένα κομμάτι λάστιχο πίεσης 8χιλ από αυτό που βάζουμε στην φιάλη του υγραερίου.Τώρα το σιρόπι το πηγαίνει σφαίρα ακόμη και σε 4-5 μέτρα μανομετρικό ύψος.
13 comments:
ΜΑΡΚΟ ΓΕΙΑ ΣΟΥ.
ΕΓΩ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΣΤΟ ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ ΑΝΤΙΑ ΝΕΡΟΥ ΒΥΘΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΑΛΦΑΔΟΛΑΣΤΙΧΟ 10 ΧΙΛΙΟΣΤΑ 12 ΒΟΛΤ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΟΣΟ ΘΕΛΩ Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ 8 ΕΥΡΩ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΣΤΟ ΣΙΡΟΠΙ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΡΓΗ.
ΠΑΝΤΩΣ ΘΕΛΕΙ ΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ . ΤΗΝ ΒΑΖΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΜΠΕΤΟΝΙ 16 ΚΙΛΩΝ ΟΠΟΥ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙΣ ΔΕΣΕΙ ΜΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ.
Τάσο έχω δοκιμάσει την αντλία που είχα για το σκάφος μου(για τα νερά της σεντίνας) αλλά με το σιρόπι κολλούσε και δεν ανέβαζε πίεση.
File moy Markos,kali doulıa.You can solve some problems easily via thats investigations and search,I wish you succes all jobs,best wishes,stay well.
τελεια δουλεια!!!!!!!!!
καλυτερα βαρελι σιδερενιο
Απο την Κατερινη την αγαπη μας,για εμενα που δεν ειμαι ικανος το βλεπω χρησιμο μα βουνο.Εισαι λεβεντης...
Τι πες τώρα ?
Φοβερό φίλε ! ! !
Μάρκο φίλε μου
για μένα που δεν 'πιάνουν' τα χέρια μου,το έργο σου μου φαίνεται εξαιρετικό.
Καλό βράδυ.
Φίλε είσαι απίθανος!
Μαγκάϊβερ!
Την ποσότητα όμως για το κάθε μελίσσι πώς την ρυθμίζεις?
έχεις δοσομετρητή?
Γιώργο έχω ένα μικρό φακό που μπαίνει δίπλα στην κάνουλα που μου έστειλε ο θεοδόσης και βλέπω πότε γεμίζει ο τροφοδότης.
Πιο πολύ απ όλα μου άρεσε ο άξονας μετάδοσης κίνησης ..λάστιχο… απορροφά και τους κραδασμούς .Τι σου είναι ο Έλληνας. Άντε καλές δουλειές.
Καλημέρα από Βόλο που είναι έτοιμος για χιόνι.
φιλε μαρκο γεια σου απο σερρες.πολυ καλη πατεντα.οσο για το τρυπανι το ΜΕΤΑΒΟ αν ειναι 12v παρε μια μπαταρια απο μηχανακι scooter με κωδικο YTX4L-BS ειναι ξηρας φορτισης κοστος 15 ευρω και συνδεσε την στο τρυπανι σου και πιαστην με δεστρες ηλεκτρολογου.θα εχεις ρευμα για ενα μηνα απο φορτιση σε φορτιση.
Πολυ καλη πατεντα! Θελω να σε ρωτησω δεν χαλαει το μοτερ οταν σταματας τη ροη για να αλλαξεις το μελισσι?
Post a Comment